Instalacja i usuwanie usterek

EMS Caution PL

Demontaż i instalacja

1. Wypiąć złączkę czujnika EGT, poluzować śruby mocujące i wymontować czujnik. Zaleca się wykręcanie czujnika za pomocą klucza dynamometrycznego z płaską końcówką ze względu na długie przewody i oddzielny gwint jako osobny element czujnika.

2. Zamontować nowy czujnik EGT, dokręcając go odpowiednim momentem obrotowym zalecanym przez producenta pojazdu. Wpiąć złączkę czujnika. Włączyć silnik i sprawdzić, czy układ wydechowy działa prawidłowo.
 
Specyfikacja momentu obrotowego zalecanego podczas montażu
Nr części Zalecany moment obrotowy
DET-0100 30 ±6 Nm
DET-0101 30 ±6 Nm
DET-0102 30 ±6 Nm
DET-0103 30 ±6 Nm
DET-0104 30 ±6 Nm
DET-0105 30 ±6 Nm
DET-0106 30 ±6 Nm
DET-0107 30 ±6 Nm
DET-0108 30 ±6 Nm
DET-0109 30 ±6 Nm
DET-0110

30 ±6 Nm

Możliwe usterki

Silne wibracje mogą przerwać połączenie przewodów wewnętrznych. Zbyt wysoka temperatura (powyżej 900°C) może spowodować nagłe zmiany oporności elementu termistora. Silne wygięcie przewodów (przegięcie na odległości mniejszej niż 20mm) może spowodować ich pęknięcie.

Objawy

Zwiększone zużycie paliwa: Wypalanie filtra cząstek DPF może trwać dłużej, co skutkuje większym zużyciem paliwa do celów innych niż napęd
Problemy podczas jazdy: Regeneracja filtra DPF może następować w krótszych odstępach czasu niż normalnie, powodując niedogodności podczas jazdy
 

Zapobieganie i rozwiązania

Problem z czujnikiem EGT może spowodować zapalenie się kontrolki informującej o uszkodzeniu silnika. Kod diagnostyczny usterki jest przechowywany w ECU silnika i może być sprawdzony skanerem diagnostycznym. Jeśli przyczyną awarii jest uszkodzony czujnik EGT, należy go wymienić