Instalacja i usuwanie usterek

Instalacja i usuwanie usterek

  1. Odłączyć złącze czujnika MAP. Odkręcić śruby. Zdemontować czujnik MAP.
  2. Zainstalować nowy czujnik MAP i śruby zgodnie z właściwym momentem obrotowym określonym przez producenta samochodu, a następnie podłączyć złącze. Włączyć silnik i sprawdzić, czy system działa poprawnie.
  3. Ostrożnie - czujnik MAP jest delikatną częścią elektroniczną, która może zostać uszkodzona podczas instalacji.
  4. Zalecane momenty obrotowe podczas instalacji.
Map Torque Table Pl

Możliwe usterki

  • Jakiekolwiek substancje lub duża wilgotność powietrza dolotowego, które dostaje się do portu ciśnienia, mogą spowodować awarię czujnika MAP.
  • Przecieki układu kolektora dolotowego lub węża łączącego czujnik MAP z silnikiem mogą powodować niewłaściwe działanie czujnika MAP.
  • Spięcia i przetarcia na okablowaniu czujnika MAP mogą powodować rozbieżności w charakterystyce lub wadliwe działanie czujnika.

Objawy

  • Utrata mocy
  • Nierównomierna i niestabilna praca na biegu jałowym
  • Niski komfort jazdy: szarpanie podczas przyspieszania
  • Gaśnięcie silnika: wkrótce po rozruchu lub gdy pedał gazu zostaje wciśnięty bądź zwolniony

Zapobieganie i rozwiązania

  • Problem z czujnikiem MAP może spowodować zapalenie się lampki kontrolnej silnika. Usterka ta jest zapisana w postaci kodu diagnostycznego (DTC) w ECU silnika (P0105…P0109) i może być odczytana przez skaner DTC.
  • Uszkodzony czujnik MAP nie musi unieruchomić samochodu, ale i tak należy go jak najszybciej wymienić, aby uniknąć potencjalnego uszkodzenia silnika spowodowanego spalaniem bogatej lub ubogiej mieszanki, powstałej na skutek wadliwej pracy czujnika MAP.
  • Upewnij się, że w kolektorze dolotowym nie występują żadne nieprawidłowości w rodzaju przecieków lub innych problemów.