Różnica DENSO

Pionierska konstrukcja. Niezwykła wydajność. Produkcja o jakości OE. Są to wyjątkowe standardy, które stoją za zamiennymi częściami do układów chłodzenia firmy DENSO – wprowadzając światowej klasy technologię wymiany ciepła na rynek wtórny.

DENSO jest nie tylko jednym z największych producentów części dla przemysłu motoryzacyjnego, lecz także światowym liderem w dziedzinie rozwoju i produkcji systemów chłodzenia silników i elementów tych systemów.Obecnie te pionierskie osiągnięcia są dostępne dla klientów rynku wtórnego w szerokiej gamie produktów jakości OE, oferowanych w ramach programu układów chłodzenia silnika, który obejmuje: chłodnice silnika, wentylatory chłodnic, rdzenie nagrzewnic, chłodnice powietrza doładowanego, chłodnice oleju i skraplacze.

Wiemy, że wydajność wymiany ciepła zależy od stosowanej technologii. Zaawansowane technologie produkcji wymienników ciepła DENSO obejmują zarówno lutospawanie, jak i mechaniczne odkształcanie, zapewniające idealne rozwiązania dla każdego pojazdu. Lutospawanie umożliwia uzyskanie „ściślejszego “kontaktu rurki z żebrem i zapewnia wyższą wydajność przenoszenia ciepła. Technologia mechanicznego odkształcania – polegająca na „wciskaniu “rurki w żebro – oferuje mniej ścisły kontakt, ale jej zaletą jest niższy koszt. Każda chłodnica silnika DENSO jest opracowana specjalnie dla samochodu i silnika, w którym jest montowana a surowe testy, jakim podlega, gwarantują wydajność. Przykładowo, żebra chłodnicy silnika DENSO z powierzchnią czołową 0,2 m2 posiadają powierzchnię chłodzenia przekraczającą 0,6 m2.

Dlatego - gdy konieczna jest wymiana elementu systemu chłodzenia silnika - wybór jest tylko jeden: DENSO.

Kontrolowanie ciepła

Gdy silnik samochodu pracuje - zarówno wysokoprężny, jak i benzynowy - nie przetwarza on całej energii zawartej w paliwie w moc, która napędza samochód. W zależności od obrotów i warunków pracy silnika, około 30% „energii chemicznej“ zawartej w paliwie rozprasza się w postaci ciepła generowanego podczas spalania. Jeśli to ciepło nie jest kontrolowane, powoduje wzrost temperatury, który może negatywnie wpływać na integralność samego silnika.

Problem ten rozwiązuje system chłodzenia silnika. Jego głównym zadaniem jest utrzymywanie temperatury metalowych elementów silnika w pewnych granicach celem zapewnienia stałych osiągów i niezawodności silnika. Głównymi elementami systemu chłodzenia silnika są wymienniki ciepła, w tym chłodnice silnika, wentylatory chłodnic, rdzenie nagrzewnic, chłodnice powietrza doładowanego, chłodnice oleju i skraplacze. Elementy te odbierają tę część energii paliwa, która nie została przetworzona w moc napędzającą samochód i rozpraszają ją do otoczenia. Samochodowe wymienniki ciepła składają się z wiązek cienkich rurek, przez które przypływa gorący płyn, poddawany chłodzeniu. Na rurkach znajdują się cienkie metalowe żebra, które w wyniku przewodzenia odbierają od rurek ciepło, rozpraszane następnie w procesie konwekcji do powietrza z otoczenia. Rurki i żebra samochodowych wymienników ciepła wykonane są z lekkich metali o wysokiej przewodności cieplnej, pozwalających na wykonanie cienkich elementów o równej powierzchni.