
Jak montować wycieraczki DENSO?
Nasze komponenty silników Diesla dostarczają paliwo pod wysokim ciśnieniem, w odpowiednim momencie.
Nasze komponenty silników Diesla dostarczają paliwo pod wysokim ciśnieniem, w odpowiednim momencie.
Dwa rodzaje elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych oferują zupełnie inną metodę wtrysku paliwa niż standardowe pompy wtryskowe.
Rozdzielaczowa (rotacyjna) pompa wtryskowa
Elektroniczny układ sterowania pompy rozdzielaczowej składa się z różnych czujników, elektronicznej jednostki sterującej (ECU) i siłownika. Czujniki wykrywają stan pracy silnika i wysyłają sygnały do ECU. Siłownik steruje zarówno wielkością wtrysku jak i czasem wtrysku, zgodnie z sygnałem otrzymywanym z ECU, który oblicza optymalne wartości dla bieżących warunków pracy silnika.
Pompa common rail (zasilająca)
Rzędowe pompy wtryskowe zostały opracowane w celu spełnienia surowych przepisów dotyczących emisji spalin w XXI wieku. Układ składa się z pompy zasilającej, wspólnej szyny, elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy, różnych czujników do wykrywania stanu pracy silnika i komputera (ECU) do sterowania tymi urządzeniami. Pompa zasilająca jest napędzana przez silnik i zapewnia wysokie ciśnienie oleju napędowego, który jest tłoczony do wtryskiwaczy umieszczonych w każdym cylindrze silnika wysokoprężnego za pomocą wspólnej szyny.
Mechanicznie sterowane pompy wtryskowe dzielą się na dwie kategorie:
Rzędowa pompa wtryskowa
Rzędowa pompa wtryskowa ma taką samą liczbę sekcji tłoczących, co liczba cylindrów silnika. Ten typ pompy, składający się z regulatora, zegara i pompy zasilającej zamontowanej na korpusie, jest stosowany głównie w średnich i dużych ciężarówkach oraz maszynach budowlanych. Korpus pompy jest wyposażony w mechanizmy ciśnienia / zasilania paliwem i mechanizmy kontroli wielkości wtrysku napędzane przez wałek rozrządu. Elementy w korpusie pompy doprowadzają paliwo do każdego cylindra silnika zgodnie z kolejnością wtrysku.
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa
Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma tylko jedną sekcję tłoczącą, niezależnie od liczby cylindrów silnika. Zamiast tego posiada rozdzielacz, przeznaczony do przesyłania sprężonego paliwa do każdego z cylindrów zgodnie z kolejnością wtrysku. Wszystkie elementy, w tym regulator, zegar i pompa zasilająca, są wbudowane w obudowę pompy. Mała, lekka pompa może pracować z dużą prędkością, dzięki czemu idealnie nadaje się do małych silników.