Pierwsza na świecie sterowana elektronicznie, bezsprzęgłowa sprężarka układu klimatyzacji
Pierwsza świeca zapłonowa z irydową elektrodą (0,4 mm)
1998
Pierwszy na świecie katalizator o cienkościennej strukturze plastra miodu
1999
Pierwszy na świecie dwunastootworowy wtryskiwacz
2000
Wprowadzenie na rynek świec irydowych DENSO dla samochodów osobowych
Pierwszy na świecie alternator segmentowy z podwójnym uzwojeniem stojana wykonanym z drutu o przekroju kwadratowym (alternator typu SC) oraz podwójnym prostownikiem
2001
Pierwszy na świecie rozrusznik segmentowy (SC) z przekładnią planetarną
Pierwszy napędzany paskiem klinowym prądnico-rozrusznik
2002
Wprowadzenie na rynek świec Iridium Saver DENSO z przeznaczeniem dla silników napędu generatorów prądotwórczych zasilanych gazem naturalnym
2003
DENSO zaprzestaje stosowania szczotek zawierających ołów we wszystkich silnikach elektrycznych przeznaczonych dla europejskiego rynku motoryzacyjnego
Najmniejszy na świecie czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym (MAP)
2005
DENSO wprowadza cztery nowe komponenty do samochodów o napędzie hybrydowym: zintegrowany moduł kontroli napędu hybrydowego, moduł kontroli baterii napędu, przetwornicę DC-DC oraz pierwszą na świecie elektryczną sprężarkę układu klimatyzacji z inwerterem (regulatorem wydajności)
Pierwszy na świecie system zasilania silnika o zapłonie samoczynnym typu common-rail z ciśnieniem w szynie rzędu 1800 barów
Najmniejsze i najlżejsze na świecie wysokowydajne alternatory. 220-amperowy alternator DENSO to pierwsze urządzenie o tak wysokiej wydajności chłodzone powietrzem
2006
Pierwszy dwururowy wymiennik wewnętrzny dla klimatyzatorów kompaktowych
Pierwszy system zmiennych faz rozrządu o napędzie elektrycznym
2007
Wprowadzenie modułu kontroli wysokowydajnego systemu zasilania (PCU) oraz systemu chłodzenia baterii napędu hybrydowego, znacznie wyprzedzającego konkurencyjne rozwiązania pod względem wagi i gabarytów
2008
Najmniejszy na świecie układ klimatyzacji dla kompaktowego samochodu osobowego
2009
Pierwszy na świecie stale zasprzęglony rozrusznik
Pierwszy na świecie system klimatyzacji strefy przedniego pasażera wykorzystujący dyszę wtryskową czynnika chłodniczego do parownika
2010
Wprowadzenie świec zapłonowych serii Twin Tip. Ta wysokiej klasy świeca z elektrodą niklową pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla przy cenie zbliżonej do standardowych świec niklowych
2011
Wprowadzenie świecy irydowej Double Needle Iridium Tough. Elektroda środkowa o średnicy 0,4 mm i platynowa, igłowa elektroda masy o średnicy 0,7 mm zapewniają niespotykaną dotąd wydajność w przystępnej cenie
2012
Układ klimatyzacji i ogrzewania (HVAC) umożliwiający kontrolę temperatury trzech stref wnętrza pojazdu – fotela kierowcy, fotela przedniego pasażera i tylnej kanapy – co pozwala obniżyć koszty związane z użytkowaniem klimatyzacji w samochodzie
Pierwszy na świecie układ sterowania silnikiem wysokoprężnym z zastosowaniem zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Układ automatycznie dobiera ilość i czas wtryskiwanego do silnika paliwa, odpowiednio je dostosowując w celu uzyskania optymalnych parametrów docelowych. Uzyskano to dzięki zastosowaniu pojedynczych czujników ciśnienia w każdym z wtryskiwaczy, przekazujących chwilowe wartości ciśnień do modułu sterowania silnikiem ECU.
Najmniejszy na świecie czujnik wizyjny stosowany w systemach LDW (Lane Departure Warning, ostrzega kierowcę o niezamierzonym przekroczeniu linii oddzielającej pasy ruchu) i AHB (Automatic High Beam Control, automatycznie przełącza światła długie i krótkie), o największym zakresie temperatur na świecie
Największy na świecie ekran TFT LCD Head-up Display (wprowadzenie na rynek około 2015)
2013
World's first integrated, in-vehicle Wireless Cell Phone Charger, providing a convenient smartphone charging solution without the need for cords and connections.
Diesel common rail fuel injection system with the world’s highest injection pressure of 2,500 bar, helping to increase fuel efficiency by up to 3 percent whilst also reducing particulate matter by up to 50 percent and nitrogen oxides by up to 8 percent
2014
World’s first, highly standardised automotive climate control unit that can be used for a wide variety of vehicles; featuring a smaller and lighter design that achieves higher performance.
World’s first Exhaust gas Recirculation (EGR) Valve Unit to integrate an air intake throttle valve and an EGR valve, helping to make diesel engine emissions cleaner at half the size of conventional models.
World’s first fuel injection system for small motorcycles that uses newly developed control technologies to eliminate the need for a throttle position sensor or engine temperature sensor. Called DIET-FI, the system delivers the same fuel economy and environmental performance as conventional fuel injection systems, at lower cost.