DENSO przygotowuje się na przyszłość: nowa struktura „One Europe”

DENSO skonsolidowało swoją działalność na rynku wtórnym wokół koncepcji „One EU Aftermarket”: to zintegrowane podejście do obsługi rynku, które będzie promować współpracę i przybliży DENSO do swoich klientów.

W ramach „One Europe” powołano paneuropejski zespół zarządzający i pogrupowano poszczególne kraje Europy w klastry, identyfikując synergie rynków umożliwiające DENSO zaspokojenie ich potrzeb w spójny sposób.

W porównaniu z poprzednią, krajową strukturą zarządzania, model ten jest bardziej uproszczony, co stwarza potencjał dla większej spójności i współpracy pomiędzy krajami, a także przyspiesza i ułatwia wprowadzanie wiodących na rynku innowacji i wsparcia dla firm działających na rynku wtórnym.

Poznaj zespół zarządzający

Jednostką biznesową Aftermarket and Industrial Solutions kieruje Takatoshi Fukui, a poprzedni dyrektor, Theo Rappoldt, podjął nowe wyzwanie w DENSO WAVE.

One Europe (1)

Dodatkowo powołano nowego dyrektora sprzedaży: Jean Claude Dal Grande objął stanowisko 1 kwietnia 2021 r. Wcześniej był odpowiedzialny za rynek części zamiennych w DENSO Thermal Systems.

Alexey Bartashevich kieruje obecnie zespołem ds. produktów One EU Aftermarket. Odpowiedzialny wcześniej za kierowanie zespołami ds. produktów w różnych regionach, teraz zarządza kilkoma zespołami w całej Europie, koncentrując się na rozszerzaniu oferty DENSO na europejskim rynku części zamiennych oraz optymalizacji rozwoju biznesu i strategicznego pozycjonowania produktów DENSO.

Ponadto każdy z utworzonych „regionów” posiada własnego menedżera:

  • Region Zachodni, zarządzany przez Jean Claude’a Dal Grande (równolegle z jego funkcją na poziomie UE): Austria, Belgia, Cypr, Dania, Finlandia, Niemcy, Grecja, Islandia, Irlandia, Izrael, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.
  • Region Południowy, zarządzany przez Gianlucę Guasco: Francja, Włochy, Portugalia i Hiszpania.
  • Region Wschodni, zarządzany przez Taketo Shiotaniego: Armenia, Białoruś, Kazachstan, Kirgistan, Rosja, Tadżykistan, Turkmenistan i Uzbekistan.
  • Region Centralny, zarządzany przez Richarda Rybacka: Albania, Azerbejdżan, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Gruzja, Węgry, Kosowo, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Czarnogóra, Macedonia Północna, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia i Ukraina.
Map

„Mamy silniejszą pozycję, niż kiedykolwiek”

„Ponieważ DENSO przechodzi globalną przemianę w firmę, która stawia przede wszystkim na zrównoważony rozwój i spokój ducha, zmiana w strukturze naszego europejskiego rynku części zamiennych była właściwym krokiem” – powiedział Takatoshi Fukui. „Rynek motoryzacyjny się zmienia. Rosną w siłę pojazdy z napędem elektrycznym, a inteligentne technologie stają się normą w samochodach osobowych. Naszym obowiązkiem jest umożliwienie i wspieranie dobrze prosperującego rynku części zamiennych podczas tej transformacji”.

„Dzisiaj oceniamy nasze działania nie tylko na podstawie ich rentowności, ale także tego, w jaki sposób przyczyniają się one do realizacji szerokiego zakresu celów: promowania zdrowia i dobrego samopoczucia, podejmowania działań przeciwko zmianom klimatu, uczynienia biznesu i społeczności inkluzyjnymi, bezpiecznymi, trwałymi i zrównoważonymi. Współpraca ma kluczowe znaczenie, gdy pracujemy nad osiągnięciem tych celów, dlatego konsolidacja europejskiego rynku wtórnego jest tak ważnym kamieniem milowym, zbliżającym poszczególne zespoły europejskie bardziej niż kiedykolwiek”.

Jean Claude Dal Grande dodał: „Jako silniejszy, bardziej zgrany ogólnoeuropejski zespół będziemy gotowi szybciej i precyzyjniej spełniać wymagania rynku”.

Jean

„W wyniku konsolidacji mamy teraz skoordynowaną sieć eksperckich zespołów sprzedażowych i technicznych, co pozwala nam na skierowanie odpowiedniej osoby do każdego zadania. Stale rozszerzamy naszą ofertę wsparcia klienta, która obejmuje szkolenia, marketing, wsparcie logistyczne i bezpośrednią obsługę klienta”.

„Aby ugruntować nasz status lidera na europejskim rynku części zamiennych, musimy mieć pewność, że potrzeby naszych klientów są stale zaspokajane. Mamy teraz silniejszą pozycję, niż kiedykolwiek, aby to zrobić”.

Alexey Bartashevich powiedział: „DENSO od dawna jest znane z szerokiej gamy części zamiennych, które zawsze spełniają standardy jakości OE. Jesteśmy dumni, że wiele naszych produktów wykorzystuje innowacyjne rozwiązania – które dzięki dziesięcioleciom ukierunkowanych badań DENSO opracowało jako pierwsza firma na świecie – i zaawansowane technologie, które poprawiają osiągi pojazdów i zmniejszają wpływ na środowisko”.

Alexey

„Nasze portfolio wciąż się umacnia i rośnie – a my koncentrujemy się nie tylko na poprawie jakości, ale także powszechnej dostępności. Mamy sześć głównych rodzin produktów, które obejmują rozruszniki i alternatory, części do silników Diesla, czujniki tlenu i systemy sterowania silnikiem, układy zapłonowe, wycieraczki i filtry. Dodatkowo oferujemy szeroką gamę produktów do układów klimatyzacji i chłodzenia silnika. DENSO aktywnie rozwija nowe produkty do samochodów hybrydowych i elektrycznych, w tym komponenty ADAS – produkty te są obecnie dostarczane w większości na rynek OE, ale tak szybko, jak to możliwe, będą stopniowo pojawiać się na rynku wtórnym”.

„Tej jesieni wprowadzamy również nową markę – PowerEdge. Będzie ona dystrybuowana przez DENSO. PowerEdge to marka stworzona specjalnie w celu dostarczania konkurencyjnych cenowo części. Marka jest już dostępna w Ameryce, a teraz prezentujemy ją naszym europejskim partnerom na rynku wtórnym w ramach dwóch grup produktów: wycieraczek i sprężarek klimatyzacji”.

„Dostępność i inkluzywność są kluczowe w kreowaniu zrównoważonej przyszłości dla DENSO i dla całego rynku wtórnego – nasza konsolidacja jest tego przykładem”.