Świece zapłonowe dla rynku wtórnego z mocą większą niż świece OE! DENSO świętuje 10-lecie technologii świec zapłonowych TT

DENSO świętuje 10-lecie swojej opatentowanej technologii zastosowanej w świecach zapłonowych Twin Tip (TT). Unikalne na niezależnym rynku części zamiennych świece zapłonowe TT DENSO są dostępne w wersji niklowej oraz irydowej i zapewniają 87% pokrycie parku pojazdów w Europie. Od czasu wprowadzenia niklowej świecy TT w 2009 r. oraz świecy Iridium TT w 2015 r., ich zakres zastosowań stale się powiększa, a udział świec TT w rynku wzrastał w ciągu ostatnich sześciu lat o 25% rok do roku.
Deneur19 21 Tt Plug

Wyznaczając standardy

Zanim przypomnimy historię świec TT warto podkreślić, że DENSO wyznacza standardy technologii świec zapłonowych od 1959 roku. Firma od dawna koncentruje się na dostarczaniu świec zapłonowych jakości OE na rynek wtórny, a wszystkie typoszeregi naszych świec zapłonowych opracowujemy i produkujemy we własnych fabrykach, które posiadają certyfikaty QS 9000 oraz ISO 9000. Wyznajemy zasadę „zero usterek”.

Świece zapłonowe DENSO odgrywają ważną rolę, ponieważ są odpowiedzialne za zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku spalinowym (ICE). Wysokie napięcie potrzebne do zapłonu jest zapewniane przez cewkę zapłonową. Świece zapłonowe muszą działać w trudnych warunkach, wytrzymując niewiarygodnie wysokie temperatury, wysokie ciśnienie, duże prędkości obrotowe silnika i jego obciążenie. Aby zapewnić wyjątkową wydajność świec, DENSO produkuje szereg świec zapłonowych z elektrodami wytwarzanymi przy użyciu zaawansowanych materiałów, które znacząco zmniejszają zużycie. Zastosowanie zaawansowanej technologii, takiej jak Twin Tip DENSO, zapewnia jeszcze większą wydajność na dłuższy czas.

Doskonałe rozwiązanie dla każdego kierowcy – niklowe świece TT

Deneur19 21 Tt Plug Packaging

Niklowe świece zapłonowe TT, wprowadzone na rynek w 2009 roku, powstały w oparciu o inną technologię – Super Ignition Plug (SIP) – która jest najbardziej zaawansowaną technologią świec zapłonowych dostępną na rynku, zazwyczaj wykorzystywaną w silnikach premium o specyficznych wymaganiach dotyczących emisji i wydajności.

Elektrody większości zwykłych świec niklowych to dwie duże, płaskie powierzchnie, które mogą ograniczać rozprzestrzenianie się płomienia. Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT posiada elektrodę środkową wykonaną ze stopu niklowego i wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej średnicy 1,5 mm. Mniejsza średnica elektrody oznacza mniejsze wymagane napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika oraz niezawodny rozruch nawet w niskiej temperaturze otoczenia. Niklowe świece zapłonowe DENSO TT zapewniają wydajność zbliżoną do świec platynowych w cenie standardowych świec niklowych.

10Th Full Colour Withdenso

Inżynierowie DENSO szybko zdali sobie sprawę, że dzięki opracowaniu świec zapłonowych wykorzystujących bardziej wydajną technologię niż ta stosowana w produktach OE, możliwe było skonsolidowanie wielu numerów części i zapewnienie klientom rynku wtórnego mniejszego portfolio o szerszym zastosowaniu. Obecnie linia świec zapłonowych TT ma zastosowanie w wielu markach i modelach pojazdów, zapewniając mechanikom dostęp do świec zapłonowych, które często przewyższają wydajnością alternatywne świece OE.

Wyjątkowa moc dzięki świecom Iridium TT

Linia świec zapłonowych TT została znacznie wzmocniona w 2015 r., kiedy DENSO wprowadziło na rynek irydowe świece zapłonowe TT. Świeca zapłonowa Iridium TT posiada najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm, co przekłada się na zwiększoną moc i skuteczniejszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto elektroda środkowa w świecach Iridium TT została wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – a elektroda masowa ze stopu platyny. Pozwoliło to na wydłużenie żywotności świec do 120 000 km, ponad trzy razy więcej niż w przypadku standardowych świec niklowych.

Świece zapłonowe Iridium TT zostały zaprojektowane tak, aby zapewniały większą moc, lepszy moment obrotowy i większą oszczędność paliwa niż jakakolwiek inna świeca zapłonowa dostępna na rynku, co w efekcie daje szybszy rozruch, płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i niższe emisje, nawet w porównaniu z odpowiednikami wytwarzanymi na rynek OE.

Dostarczając rozwiązania jakości OE

Obecnie linia świec zapłonowych TT składa się z 35 skonsolidowanych numerów części – 16 świec niklowych i 19 świec irydowych – zapewniających 87% pokrycie europejskiego parku pojazdów. Oferta ma na celu zapewnienie niezależnym mechanikom samochodowym dostępu do najwyższej jakości części zamiennych. Z okazji dziesięciolecia technologii TT, DENSO planuje jeszcze bardziej rozszerzyć ofertę. Wiele nowych modeli silników jest wyposażanych fabrycznie w irydowe świece zapłonowe, dlatego DENSO nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania. Równolegle konsekwentnie uzupełniamy gamę niklowych świec TT, opracowując nowe produkty, które wypełniają luki pojawiające się w parku samochodowym.

DENSO zawsze dążyło do poprawy technologii motoryzacyjnych i dostarczania rozwiązań o jakości OE na niezależny rynek części zamiennych. Świadczy o tym linia świec zapłonowych TT, wykorzystująca najwyższej jakości technologię, która ma zastosowanie w większości marek i modeli pojazdów.

Właśnie ta zaawansowana technologia wyrównuje szanse pomiędzy niezależnymi warsztatami i dużymi sieciami warsztatowymi, zapewniając niezależnym mechanikom dostęp do najnowocześniejszych części i zwiększając zaufanie oraz lojalność ich klientów.