Czujniki EGT

Powrót do EMS

Różnica DENSO

Czujnik temperatury odprowadzanych spalin (EGT) – który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) – wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu sterującego silnika (ECU), w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.

Cechy i korzyści

 

Niewielki rozmiar i wysoka czułość

> Technika obróbki DENSO wykorzystująca drobne cząstki ceramiczne pozwala na wyprodukowanie małych termistorów (elementów pomiarowych) o specyficznym kształcie.

> Czujnik – który jest umieszczony w rurze wydechowej razem z termistorem – ma budowę jednokanałową, w przeciwieństwie do dwukanałowych standardowych czujników temperatury spalin, co pozwoliło na zmniejszenie jego rozmiarów o 90%.

> Czujnik i termistor charakteryzują się wysoką czułością – zmiana temperatury z pokojowej na 1000°C zajmuje mniej niż 7 sekund.

 

 

Wysoka dokładność pomiarów 

> Czujnik temperatury odprowadzanych spalin, mimo niewielkich rozmiarów, określa temperaturę z marginesem błędu ±10°C.

> Czujnik wykrywa temperatury w przedziale od -40°C do 1000°C

Odporne na wysokie temperatury i wibracje

> Czujnik nie ulega uszkodzeniu wewnątrz rury wydechowej.

> Odporny na wibracje, nawet w pobliżu silnika.

Typy

Ze względu na czułość:

  • Standardowa
  • Wysoka


Ze względu na zakres wykrywanej temperatury:

  • ULs - Ultra Low Special (ultra niska specjalna)
  • Ls - Low Special (niska specjalna)
  • L - Low (niska)
  • Mh - Mid high (średnio wysoka)
  • H - High (wysoka)