Pompy wtryskowe do silników Diesla

Powrót do komponentów silników Diesla

Typy pomp wtryskowych DENSO

Dwa rodzaje elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych oferują zupełnie inną metodę wtrysku paliwa niż standardowe pompy wtryskowe.

Rozdzielaczowa (rotacyjna) pompa wtryskowa

Elektroniczny układ sterowania pompy rozdzielaczowej składa się z różnych czujników, elektronicznej jednostki sterującej (ECU) i siłownika. Czujniki wykrywają stan pracy silnika i wysyłają sygnały do ​​ECU. Siłownik steruje zarówno wielkością wtrysku jak i czasem wtrysku, zgodnie z sygnałem otrzymywanym z ECU, który oblicza optymalne wartości dla bieżących warunków pracy silnika.

Pompa common rail (zasilająca)

Rzędowe pompy wtryskowe zostały opracowane w celu spełnienia surowych przepisów dotyczących emisji spalin w XXI wieku. Układ składa się z pompy zasilającej, wspólnej szyny, elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy, różnych czujników do wykrywania stanu pracy silnika i komputera (ECU) do sterowania tymi urządzeniami. Pompa zasilająca jest napędzana przez silnik i zapewnia wysokie ciśnienie oleju napędowego, który jest tłoczony do wtryskiwaczy umieszczonych w każdym cylindrze silnika wysokoprężnego za pomocą wspólnej szyny.

Mechanicznie sterowane pompy wtryskowe dzielą się na dwie kategorie:

Rzędowa pompa wtryskowa

Rzędowa pompa wtryskowa ma taką samą liczbę sekcji tłoczących, co liczba cylindrów silnika. Ten typ pompy, składający się z regulatora, zegara i pompy zasilającej zamontowanej na korpusie, jest stosowany głównie w średnich i dużych ciężarówkach oraz maszynach budowlanych. Korpus pompy jest wyposażony w mechanizmy ciśnienia / zasilania paliwem i mechanizmy kontroli wielkości wtrysku napędzane przez wałek rozrządu. Elementy w korpusie pompy doprowadzają paliwo do każdego cylindra silnika zgodnie z kolejnością wtrysku.

Rozdzielaczowa pompa wtryskowa

Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma tylko jedną sekcję tłoczącą, niezależnie od liczby cylindrów silnika. Zamiast tego posiada rozdzielacz, przeznaczony do przesyłania sprężonego paliwa do każdego z cylindrów zgodnie z kolejnością wtrysku. Wszystkie elementy, w tym regulator, zegar i pompa zasilająca, są wbudowane w obudowę pompy. Mała, lekka pompa może pracować z dużą prędkością, dzięki czemu idealnie nadaje się do małych silników.